Les descripcions


Durant aquest primer trimestre els de 4t hem estat treballant les descripcions, a les hores de "Carpeta de l'escriptor" i a les de "Desdoblament de castellà".

Per fer una bona descripció, de persones, d'animals, d'objectes o de llocs, hem de reflexionar abans de començar a escriure i pensar quines coses volem destacar del que descriurem: no cal que hi surti tot!Podem pensar en característiques físiques (forma, color, materials...) o psíquiques (caràcter, personalitat...).

Hem de pensar un cert ordre en la descripció. Va bé començar per una pinzellada general i després entrar en alguns detalls.

Un cop hem fet tota aquesta reflexió prèvia podem començar a escriure i per enriquir el nostre text podem tenir en compte:
* començar amb una petita introducció que ens situi el que volem descriure en comptes de començar a descriure directament.
* els adjectius i les comparacions ens poden anar molt bé per donar detalls del que volem descriure.
* normalment només utilitzem el sentit de la vista per descriure, però tenim cinc sentits. Si podem incloure-hi algun aspecte que puguem percebre per l'oïda, l'olfacte o el tacte, la descripció guanyarà qualitat.
* podem incloure-hi comentaris subjectius en que donem el nostre punt de vista del que descrivim: opinions, emocions, sentiments... Això la farà més interessant i amena de llegir.

I a partir d'aquí el que hem de fer és... ESCRIURE!! Perquè d'escriure se n'aprèn escrivint. A tall d'exemple aquí us oferim la descripció d'unes sabates. Si voleu ens podeu fer arribar les vostres en forma de comentaris a aquest post.

LES MEVES SABATES:
Ai quin mal de peus! Ja tinc ganes d'arribar a casa i treure'm aquestes sabates! Odio aquestes sabates! No sé per què me les fan posar... Són lletges com un nas de bruixa i no tenen res que m'agradi. Estan molt gastades i descolorides i em sembla que eren de color marró, però ara no es veu gens clar. Tenen la sola tan prima que quan plou se'm mullen els dits. I el pitjor de tot: quan me les trec fan tanta pudor que les he de deixar al balcó! Espero que arribi aviat el meu aniversari i me'n comprin unes de noves.

Comentaris

Anònim ha dit…
hola soc la julia salinas i ami em va agradar molt fer descripcions de sabates,paisatges...
adeu
julia salinas oliva
claudia casas ha dit…
m'ha agradat encantat fer descripsions !!!!!!!!!!!!!
Anònim ha dit…
Holaa soc la Houda el failali el kaarout
jo també vaig fer descripcions de savates!
deu
Laura ha dit…
hola,l'Eladi a carpeta de l'escriptor ens va ensenyar a escriur'n una i amb unes amigues tinc un blog i a la tercera entrada comptant des de dalt de tot n'hi ha una l'adreça:

http://lalemipa.blogspot.com/