Plàstica: pintures rupestres

Les darreres setmanes, des de l'àrea de Plàstica ens hem dedicat a estudiar i reproduir les pintures rupestres de la Prehistòria.

En primer lloc vam buscar-ne exemples als llibres i a internet i vam estudiar:
* com dibuixaven (figures humanes esquemàtiques, armes de caça, animals, mans humanes...)
* quins colors utilitzaven (ocres, marrons, negres, vermellosos...)
* quins temes representaven (escenes de caça, escenes quotidianes...)

Després vam fer unes primeres mostres amb paper, llapis i els colors adequats.

Més tard vam fer un segon intent amb ceres de colors. Vam fer un fons vermell i el vam cobrir amb una capa negra, de manera que quan rascàvem amb un escuradents, el dibuix quedava marcat en vermell sobre negre.

Finalment vam fer uns fons amb pintures ocres a unes cartolines per simular l'efecte del color i textura de les parets de les coves i allà vam pintar-hi amb carbonet, utilitzant els guixos de colors per les zones acolorides.

Tots aquests treballs decoren les parets dels nostres passadissos, però ara en deixem un recull en aquest bloc per tal que pugueu presumir davant de familiars i amics perquè... ens han quedat molt bé!

Comentaris

JúLiA Salinas Oliva ha dit…
hola soc la Julia de 4TB!!!
Els dibuixos de la prehistòria va ser molt divertit dibuixar-los!!! A mi em va agradar més el de cera però els altres de: carbonet i el de llapis també eren divertits!!!!!

adéu!!!!!
GERARD ha dit…
HOLA SÓC EL GERARD, EM VA AGRADAR
MOLT FER TOTES LES MANUALITATS AMB LA CERA I EL CARBONET
Albert ha dit…
Els dibuixos són molt xulos però quina mala sort he tingut, és que no ha sortit el meu.(No us penseu que sóc tan cregut com el Flusqui XD)
oriol ha dit…
Hola,
a mi m'agrada fer coses pero tantes coses cansen. Hem fet moltes coses de la prehistoria

adeeeeeeeeeeeeeeu¡¡¡¡¡
Adrià Alcalde ha dit…
hola
a mi em va agradar molt fer coses de la prehistòria
adeuuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!
Laura Sagués ha dit…
Hola!Sóc la Laura Sagués de 4tB
i voldria dir que fer aquets 2 treballs de plàstica va ser molt xuli:el carbonet,pintar amb les esponjes,amb les ceres......

i el resultat va quedar molt bé

Adeu!

Laura
Leyre Corral ha dit…
Hola sóc la Leyre Corral de 4tB aquest treball de plàstica de la PREHISTORIA m'ha agradat molt. El dibuix que més em va agradar fer va ser el de ceres: en un full el vam pintar amb cera de color vermell després per sobre de color negre i després amb un escuradent vam fer un dibuix. Bé, en fi, em va agradar molt!!!!

Adeu!!!!
Leyre
Carla diaz gallardo. ha dit…
Em va agradar ,peró em va costar molt de dibuixar.
Karima ha dit…
I a mi m´ha agradat les ceres, dibuxos dels companys i m'ho he passat bé.
Amin ha dit…
Hola, m' ha agradat molt fins i tot resseguir amb el carbonet.

Ei i no fico res més perquè vull jugar a un joc que està jugant el meu company.
joan guix ha dit…
Hola,m'ha agradat molt treballar amb el carbonet perquè embruta molt les mans!!!!!
Júlia Ferrer ha dit…
Hola hem dic Julia em va agradar molt l'activitat de les pintures rupestres que vam fer amb carbonet, ceres i un esccuradents.
Adeu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Carla Cadevall ha dit…
Hola em dic Carla em va agrada molt.Primer ho feiem amb llapis i despres amb carbó.Adeeeuuu!!!!!!!!!!!!!
Paula García ha dit…
Hla soc la Paula G.em va agradar molt fer-ho. Jo vaig divuixar homes caçant un cavall. Adeeeeeeeeeeu!!!!!!!!!!!!
Alex Hernandez ha dit…
Hola soc l' alex amba agrada molt tot luceve mfev i pintaru.Iufan anganxxa ala paret.Bemfe sarfi carbunet,llapis i sera.
Àlex Cuenca ha dit…
Hola soc, l'Àlex i em va agradar molt.Primer u bem fer amb llapis despres repasar amb carbunet i despres pintaro amb guixos de colrs va ser molt divertit vem fer uns dibuijos molt molt macos.





àdeuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!
alan olmedo ha dit…
Hola em dic ALAN I M'AGRada molt com vivien els prehistorics vem utilitçar carbonet,guix marró i vermell, pintures marróns, vermelles i grogues en un full.AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAADEEEU!
felipe Mejino ha dit…
Hola soc el Felipe i baic dibuxa uns casdos i las pinturas amb el carbunet i amb ba agradar molt


Adeuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!fins
un altra dia
Mireia Gamisans ha dit…
Hola soc la Mireia i em va agradar molt fer las pintures prehistoriques
vam utilitzar:
(carbonet i guix de pisarra)



àdeu!!!fins un altre!!!
amal drissi ha dit…
hola soc la amal ami am ba agradar molt fer aqueies pintures ropestres unes les bam fer amb sera i l' altra amb llapis i carbonet i la tapa de dabant la bam fer amb pintura i amb asponga adeu !i moltes gracies.
Aina Castilla ha dit…
Hola sóc l'Aina em va agradar molt fer la manualitat de la prehitória perqué va ser molt divertit fer dibuxar a un paper com si fos una paret.
adeuuuuuuuuuuu!
mamekhary ha dit…
hola em dic mamekhary i em ba grada i la nostre clase em fet un carguner
ADRIA ha dit…
hola em dic Adria us vull dir que les pintures rupestres son molt originals i boniques les vem fer amb guix amb un carbonet i amb una cartolina i amb pinturres de color marro i groc i amb una esponja li vem donar tocs amb la cartolina i el vam deixar secar despres el vam deixar a la classe be aixo es tot aaddddddddddddeeeeeeuuu
Paula Dominguez ha dit…
Hola em dic Paula D. va ser molt divertit perque uteniam que fer amb un tros de carvonet i semvlava preistoric i despres vem pintar el fons el fons era molt chulu i quedava molt uriginal i voniques.Yo vaig dibuixar un casador tiranli una fletxa.Em va agradar molt divertit aquell travall es un antratanimen va ser molt chuli!ADEUUUUU!!!!!UN PATO I UN AVRAS!!!ADEUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!
; Houda 4tB' ha dit…
H0la!!
Ami m'ha agradat molt fer les pintures rupestres Haha!
Jo he dibuixat un dolmen uns prehistorics caçan.
i alguna cosa més
Bueno adeu
Ismael Herrera ha dit…
Hola,em va agradar molt fer aquests dibuixos, sobretot el de les ceres i escuradents.
Adéu
Roser Obradors ha dit…
Hola!Sóc la Roser Obradors de 4tB. Crec que les nostres pintures (tant com les de 3r i 4t) ens van quedar la mar de bé! Vull dir de les tres maneres!

Roser
Alex Sánchez ha dit…
hola sóc l'Alex Sanchez i m'ha agradat molt fer pintures rupestres, la Carme ens ha ensenyat molt sobre la prehistòria.
Bé, adéu, he de marxar.
Houda 4tB ha dit…
Holaa!!
M'ha agradat molt fer les pintures rupestres.
Vam pintar amb esponja i vam dibuixar amb llapis i després l'hem resseguit amb carbonet.
Després vam pintar amb cera una cartolina en color vermell i després amb negre i vam dibuixar dibuixos de la prehistòria amb un palet.
CELIA 4T-B ha dit…
Hola !!!
M'han agradat molt els manuals.
Sobretot m'ha agradat perque surt el meu jejejejej.
Be son molt macos tots
dew
celia !!!
Carla diaz garcia ha dit…
Els dibuixos son molt macos i el mural
tambè.
Noah OK :D ha dit…
A mi em va encantar dibuixar amb carbonet però m'embrutava les mans i semblava encara més un prehistòric.

També m'ha agradat que el meu dibuix amb ceres surt al àlbum Picassa.

Dew ;d XD XD
aitor gonzalez lopez ha dit…
Les pintures son molt boniques
i guapissimes no se pero m'han fet riure.
adeu companys
mireia onieva ha dit…
Hola em va agradar molt pintar un dibuix amb carbonet va ser molt divertit
adeu!
david DE 4B ha dit…
M'ha agradat el tema de la prehistòria perque al cole en va parlar de prehistòrics molt guai
adeu
de David.
Paula Dorca ha dit…
hola m'han agradat molt les pintures de les classes.
aina guitart ha dit…
hola soc l'aina m'hagradat molt fer les pintures rupestres axo enens a agudat a feru la prehistoria,adeu un peto
Daniel Alamillo ha dit…
hola hem dic daniel hem va agrada i vag dibuxan preistorics caçan.
marta de arcos ha dit…
hola em dic marta de arcos i m'agrada la pintura rupestre.
marta gimenez de 3r b ha dit…
Hola hem dic Marta i hem va agradar molt la idea de fer la pintura rupestre , yo vaig fer una pintura molt maca que uns homes prehistorics cazant unes ovelles o unes vaques no se que eren bueno en resum em va agradar molt adeu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
espero que fem mes !!!
Maria Cruz ha dit…
Hola sóc la Maria i emb va agradar vastant de fer aixo de la prheistoria. Vaser ,molt divertit . Jo vaig diboixar un animal i baix diboixar els homes de la prheistoria i a mes a mes emb van agradar molt els dels nens. Adeu!!!!!!
Luis miguel gimenez ha dit…
Hola sóc el Luis Miguel i em va agradar molt les pintures rupestres.Jo vaig dibuixar quan estaven caçant.
Sergio Cava ha dit…
Hola em dic Sergio Cava tots els dibuixos eran molt macus Aaaaaaaaaaaaadeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuu.
Ssergi G ha dit…
Ho la soc en sergi hi magradat el talller de plastica es luce magrat mes de tot HDEUUUUUUUUUUU.
Aida Sanguino ha dit…
Hola em dicAida i la activitat de les pintures rupestres va ser molt divertit io baig dibuxar un animal que el cacaben u que feien a la preistoria jajajajaja adeu!!!!.
arnau beltran ha dit…
hola amb dic Arnau.M´agradad els dibuixos i jop vaig fer una ma amb simbols.
Èric Barba ha dit…
Hola hem dic Èric i l'activitat de fer les pintures va ser xuliiiiiiiiisima!!!!!!!!! perpue també vam fer un mural que deia pintem com els prehistorics i també vam fer pintures rupestres i yo vaig fer una escena de caça.
queralt maroto piedra ha dit…
hola soc la Queralt io e dibuijat una senñora que cusia i uns que casaban.
ahmed alou. ha dit…
Hola sóc la Ahmed m´agradat els dibuxos de la Praistoria.El meu vaig fer un noi que caçava
Lídia García 4t A ha dit…
M'ha agradat fer aquests dibuixos,sobre tot fer l'últim el del carbonet, les pintures i guixos...
la pena es que no ha sortit el meu dibuix a les fotos pero es igual els que han sortit son molt macos.
Laila Soltana 4t A ha dit…
Aquest tema m'ha agradat molt!
Fins i tot el dibuix de pintura,
el de cera el de carbonet...
M'agradaria fer un altre tema i poder fer lo mateix i tambe alguna cosa nova.
Paula Montero ha dit…
M'ha agradat molt perque he après com pintaven els prehistòrics, com dibuixaven i les coses que feien i tambe m'ha agradat molt aquest tema.
alba lopez ha dit…
M'ha agradat molt fer les pintures ocres perque he apres a fer moltes coses i m'ho he passat molt bé.
Judit Carmona ha dit…
M'han agradat molt els dibuixos de la Prehistòria i sobretot m'ha agradat fer-ho amb carbonet i amb ceres.
david Benito ha dit…
m'ha agradat molt. Els de les fotos són molt macos. El treball que més m'ha agradat és el de l'escuradents adddddeu
Raul Morales ha dit…
No va ser res difícil, una mica era molt divertit va quedar maco, em va agradar, el que costava més era pintar però era divertit
Àlex F ha dit…
Hola,m'han agradat tots els dibuixos, la part més divertida ha sigut:les ceres,perquè ens vàrem enbrutar molt i ens ho vam passar molt bé.
Brayan ha dit…
Hola em dic Brayan m'agrada dibuixar de la prehistoria.
adeu
Brayan.
Sonia Padilla ha dit…
Hola en dic Sónia m'ha agradat molt aquesta activitat de la prehistòria. Jo vaig dibuixar dues persones que caçaven, un animal i dues persones que estaven fent foc. M'ha agradat el carbonet era com guix però de color negre.
adeu
Sónia.
Cristian Sorokine ha dit…
El projecte de la Prehistòria és divertit perquè he après moltes coses sobre els prehistòrics, com feien les eines...
AARON O ha dit…
Em va agradar molt quan vem pintar
de color vermell i negre però no em
va agradar quan havíem d'agafar
l'escuradents perquè se'm trencava.