Visita a les Coves del Toll: Mercat de la Prehistòria

El passat dijous 6 de maig vam anar de visita a les Coves del Toll (Moià) a participar del MERCAT DE LA PREHISTÒRIA.
Un cop arribats al recinte, ens vam dividir en 6 grups i vam començar fent la visita de les Coves, pròpiament dites. Vam poder endinsar-nos en els 180 metres de galeries excavades,mentre els guies ens explicaven els esquelets que hi havien trobat, de què s'alimentaven els seus habitants prehistòrics, on havien trobat restes de ceràmiques que feien pensar en un rebost, etc. Vam veure alguna estalactita i vam passar al costat de veritables rius subterranis. Vam veure la sala de la pota d'elefant, la sala del sifó... Vam passar per passos ben estrets on havíem d'anar acotats i rascàvem amb les parets, vam estar a petites galeries de sostres ben alts... Tota una aventura d'allò més interessant.

Després vam esmorzar i vam començar la roda de tallers prehistòrics:
1.- Maquillar-nos la cara amb pigments naturals.
2.- Fer-nos tatuatges de henna als braços.
3.- Descobrir com feien les eines tallants de sílex i comprovar com aquestes tallaven perfectament el cuir.
4.- Aprendre un dels procediments més enginyosos de fer foc amb una màquina anomenada "ballarina".
5.- Comprovar com d'important eren l'olfacte i el tacte per als prehistòrics i com nosaltres no els tenim tan desenvolupats com ells.
6.- Imitar les pintures rupestres.
7.- Intentar caçar un cérvol amb arc i fletxa.
8.- Intentar caçar un ós amb llances.
9.- Provar un aperitiu prehistòric a base de productes recol.lectats del bosc (mel, fruits secs, maduixetes...)
10.- Modelar un petit recipient amb ceràmica.
11.- Construir un brunzidor, una mena d'instrument musical per espantar els animals en la cacera.
12.- Decorar el brunzidor.

Després de passar durant dues hores a través d'aquests 12 tallers en períodes de 10 minuts que s'acabaven al so d'una carraca, vam acabar les activitats del Mercat de la Prehistòria i vam pujar als autobusos que ens havien de portar al Parc de Moià per a dinar.

Allà al Parc vam dinar asseguts en unes escales i després vam tenir temps per jugar lliurament, per jugar amb uns gronxadors, per contemplar un estany amb cignes i tortugues i per relacionar-nos (potser no de la manera més adequada) amb els nens i nenes del Paidos i d'una escola de Tona.

I per acabar els mestres ens van donar un carnet que ens dóna dret a una entrada gratuïta i el descompte del 10 % del preu de les entrades dels acompanyants si tornem a visitar les Coves del Toll durant el proper any.

Acabem amb el reportatge fotogràfic realitzat a partir de les fotografies dels mestres i les que ens han cedit la Laura Sagués (4B) i la Míriam Zafra (3A). Moltes gràcies a totes dues.

Comentaris

Houda 4TB ha dit…
Hola!!
Jo en cuasi totes les fotos surto jo.
Em va agradar molt la que em va agradar mes de les activitats son:
1-Fer allo de la BALLARINA
2-Tirar les LLANCES
3-Provar el menjar de la PRREHISTÒRIA
4-Afilar allò de la FUSTA

Adèu
mireia onieva ha dit…
Hola!!
A mi em va agradar molt fer-me el tatuatge,visitar les coves i anar a jugar al parc.
I el que no em va agradar gens van ser els lavabos del parc.
però tot lo altre em va agradar molt!!

Adeu!
Lídia García 4t A ha dit…
va ser molt divertit, peró deien que les pintures en la cara duraven 3 dies i nomes arrivar a casa meva ja no tenia les pintures, van dur el mateix amb els tatuatjes d'henna duraven dues setmanas i el dia seguent s'habia esfumat.
Judit Carmona ha dit…
em va agradar molt i va ser molt divertit pero deien que les pintures de la cara duravn dos dies i els tatuatges duraven dues o tres setmans.
laura huarte ha dit…
M'ha agradat molt anar a visitar les Coves del Toll.Sobretot quan vem veure les diferents galeries,estaven plenes d'aigua i la guia havia dit que eren molt mes plenes que altres vegades.
laura carrascosa ha dit…
M'ha agradat molt va ser molt divertit sobretot ls diferents galeries i el aperitiu.
ALEX LOPEZ ha dit…
Hola la cova era una mica estreta
claudia casas ha dit…
En van agradar les coves del Toll sobretot el poblat ,el riu subterrani i tambe em va agradar molt van ser les activitats maquillar-nos ,tatuatges,tir amb arc...
paula escalé ha dit…
em va agradar molt pro de turnada els nens no van parar

deu
Houda(:* ha dit…
Hola!!
ja torno a estar una altre aqui xD
jiji
També em va agradar visitar la cova
jeje
Adu
Roser Obradors ha dit…
Hola!
Les coves del toll em van deixar bocabadada:hi havien moltíssimes coses per descobrir! I vam tenir molta sort que hagués plogut aquells dies, per això vam poder veure aquell riu subterrani.
Quina meravella!
Com hi devien viure, els prehisetòrics, temps enrere, en aquella cova?...
Roser
aitor gonzalez lopez ha dit…
guau!!!! les fotos son molt boniques
tambe les estalectites eren
boniques els tallers eren molt divertits
Maria Cruz ha dit…
Hola emb dic Maria . Emb va agradar moltissim l'exqursio que vam fer . Adeu!!!
sergi ha dit…
Hola em dic sergi ma semvlat molt bé soobretot les activitats sovretot el tir am arc aaaaaaaaaaaaaadddddddddddddeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111
Sergio Cava ha dit…
Hola em dic Sergio Cava m'ho vaig pasar super super be el que mes em va agradar va ser les coves.
daniel ha dit…
hola soc el daniel em va agradar molt sobre tot tirar amb l'arc i la llança i el silex adeu.
Aida Sanguino ha dit…
Hola em dic Aida a la excursio mo vaig passar molt be a la cova i avia un cami que era super estret i fosc. bem fer moltes actibitats pintarnops,llensa flexes grans... tambe bem fer una cosa molt interesa el instrument per espanta els animals deu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ahmed alou. ha dit…
Hola sóc la Ahmed mágradat molot las fotos.aaaaaaaaaaddddddddddddddddeeeeeeeeeuuuuuuuuu.
marta de arcos ha dit…
hola em dic marta de arcos, m'ho vaig passar molt bé .
Luis miguel gimenez ha dit…
Hola em dic Luis Miguel i em va agradar molt per què vaig aprendre moltes coses sobre la prehistòria.Adéu.
Queralt maroto ha dit…
hola em dic Queralt em ba egreda mol la cobae era espectacular es beian dibuxus el tera adeu .
arnau beltran ha dit…
hola em dic Arnau magradat molt !!!! aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaadddddddddddeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuuu.
Eric barba lopez ha dit…
Hola!!!!!!!!!!!!soc l'Èric i ens ho vam passar molt bé ens vam pintar la cara vam tocar pells d'animals vam aprenddre tecniques per fer foc vam aprendre els noms de les pedres que utilitzaven i mes
marta gimenz de 3r b ha dit…
Hola hem dic Marta gimenez m'ho vaig passar molt bé sobre tot la pedra de l sílex tambe vam fer una cosa molt interessant de la llança bueno marxo un peto adeuu
Alex C. ha dit…
Hola soc l'Alex i las coves van ser molt divertides sobretot les activitats i quan vam entrar an la
cove va ser super divertit.







àdeuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!
felipe Mejino ha dit…
Ho la soc el Felipe i las coves del tol mab ba agradar molt...









Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaadeu?
alan olmedo Martínez ha dit…
coovees ddell tooll !!!!
el que mes am va agradar va ser el parc erem una tribúi prehistorica...adeeeeeeeeeeeeeeeeeeu!
Júlia ha dit…
Hola soc la Júlia, i m'ha agradat molt anar de excurcio a les Coves del Toll.
Adeu!
Alex Hernandez ha dit…
Ola soc l' ALEX amba agrada mol ana alas coves del Toll i bem juga ala preistoria i alas coves vem veura un esquelet adeuuuuuuuuuuuuuuuu¡.
Paula Dominguez ha dit…
Hola soc la Paula dominguez de 3a em va agradar molt i les coves eren molt estretes i eren molt chulas vaig veure un rempanat moltes gracies Miriam Zafra i Laura sagués per les fotos! adeu em ba agradar tot em va agradar molt!
Mireia Gamisans ha dit…
HOLA SOC LA MIREIA I EM VA AGRADAR MOLT EL MERCAT I LES COVES DEL TOLL






ADEU FINS UNALTRA
Carla Cadevall ha dit…
M'ho vaig passar molt bé fent les activitats ADEEEUUUUUUU!!!!!!!!!!!!!
Paula Garcia ha dit…
M'ho vaig pasar molt be amb les activitats i sobretot cuan ens vem fer tatuatges i tambe cuan vam anar a lea coves i al parc Adeeeeeeeeeeu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
amal drissi ha dit…
hola ami ma ancantat era molt guai al menja no em ba agrada pero lu de mes si ,moltisim era molt bunica la cova ami ma agradat jo hi vull tornar i voldria que es torni a repetir al dia fins i tot bam jugar al parc fins las 4:00 i al autobus ban posar una peli i música las coves del toll a sigut el meu primer preferit escursio aaaaaaaaaaddddeeeeeeeeeeeeeu!!!!!!!
Aina Castilla ha dit…
Hola sóc l'Aina i mho vaig pasar molt bé lo que més em va agradar va ser les coves i els tatuatges.

adeuuuuu!!
mamekhary ha dit…
hola soc la mamekhary he vist les fotos i em va agradar molt
ADRIA ha dit…
hola soc l' Adria cristobal us vull dir que va ser genial!! vam visitar les coves em van agradar molt els tallers sobretot el taller del bronzidor i gracies per tot ADEU!!
pol perez ha dit…
hola sóc el pol e vist les fotos de moià i m' han agradat molt
ayoub ha dit…
hola sóc l'Ayoub m'agradat molt tornar a classe. Per veure a tots els meus amics

fins aviat
Eric ha dit…
hola !!

van estar be

els millors tallers van ser:

tir amb arc, tambe amb fleixa i la meriendaaaaaaaaaaa!!!!!!

mmmmmmm!!!!!!

Good bay !!!
miriam zafra ha dit…
hola ma agradat molt i adames va bindre la meva millo amiga emb va agrada molt




adeuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

fins abiat
natalia manchado ha dit…
hola hem dic natalia i mu vaig pasar molt beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee vemfer molts tallers de la prheistoria i jo hem vaig embrutar molt vaig jugar hem els meus amics a i tambe hem van agradar molt les fotos mamvaig una abrasada.


adeuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.
Raquel ha dit…
Hola soc la Raquel m´ho vaig pasar molt bé vam jogar vam fer moltes activitats molt divertidesm´ho vaig pasar moltbéééééééééééééé¡




fins aviat adeuuuuuuuuuu¡
octavi pavon ha dit…
Hola soc l`Octavi emb va agradar molt visitar les coves del Toll
marti ha dit…
Hola soc el marti i jo crec que em va agradar molt.Aixi que vam fer molts tellers
Marc Lopez ha dit…
hola sòc el Marc i emb va agradar molt la escursio pro mès les coves.
maria jose ha dit…
hola aaaaaaaamiggggggggggggggossss soc la maria josrr em va agrada les cobes del toi.

haaaaaaaaaaaaaaaadddddddddddddeeeeuuu
Laura. subirana. ha dit…
hola sóc la Laura! em van agradar molt les coves del Toll i tambe els jocs.Els meus jocs preferits van ser:el bronzidor,el menjar,les fleches i les llançes.La meva part preferida de les coves del Toll va ser cuan a la cova vem veure un rampanat, tambe el rebost, el riu i el passadis estret.Hadeu! petons i abraçades.

laura!
Meritxell ha dit…
Hola em dic meritxell m'ho vaig passar molt bé
julia m ha dit…
HOLA SOCLA JULIA IEM VA AGRADA MOLT ANAR A LES COVES CADA COP EREN MES PETITES BUENO EN RESUM M'O BAIG PASSAR RECETEBEEEEEEEEE
amal drissi ha dit…
hola soc la amal i em bbbbbbbbbbaaaaaaaaaa agradar molt l excursio a las coves del toll mo baig pasar molt bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!ba ser molt dibertit gggggracccies,aaaaaaaaaaaaaaaaddddddddddddddeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!
amal drissi ha dit…
hola soc la amal i em bbbbbbbbbbaaaaaaaaaa agradar molt l excursio a las coves del toll mo baig pasar molt bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!ba ser molt dibertit gggggracccies,aaaaaaaaaaaaaaaaddddddddddddddeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!
amal drissi ha dit…
hola soc la amal i em bbbbbbbbbbaaaaaaaaaa agradar molt l excursio a las coves del toll mo baig pasar molt bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!ba ser molt dibertit gggggracccies,aaaaaaaaaaaaaaaaddddddddddddddeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!
meritxell ha dit…
Am dic Meritxell am va grada mol





aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaddddddddddeeeu