Parelles lectores a 4t

Durant els darrers mesos hem comptat amb la presència de l'Elisabet Bertran, l'Eli, una estudiant de magisteri i psicologia que a les tardes ens ha estat ajudant en un programa per millorar la comprensió lectora.
A part d'agafar uns quants alumnes en petits grups per fer un treball específic, una tarda a la setmana amb cada grup de 4t l'hem dedicat a fer un treball de lectura i comprensió per "parelles lectores".
Un grup d'alumnes de 4t ens ho expliquen amb les seves paraules i després hi ha unes quantes opinions.
Gràcies per tot, Eli!


L’ Eli és una noia que feia pràctiques de professora. Els dilluns anava a 4tA i els divendres a 4tB. Ens venia a fer medi en parella però havíem de llegir per comprendre les coses. L’ Eli ens ajudava a fer treballs en grup.

1- Primer llegia el tutor.
2- Després el tutor i el tutorat llegeixen junts.
3- Finalment el tutorat llegeix sol.
4- Desprès mirem les paraules que no entenem
5- Si no les sabem, li preguntem a l’Eladi, l’Anna o l’Eli. O la busquem al diccionari.
6- Fem les preguntes de comprensió lectora.
7- Quan s’acaba el temps pleguem.

L'últim dia, vem fer una prova de comprensió lectora. Havíem d'ordenar frases, encerclar les vocals i dir quina paraula tenia més vocals. I també havíem d'escriure el nostre nom i on vivíem. I fer preguntes d’un text.

(Andrea Cuenca, Ismael El Khomsi i Paula.Escalé)
(Carla D.Gallardo, Tània Pradas, Karima Kazzout)
(Houda el Failali , Paula Dorca , Aitor Gonzalez , Bilal Wazgani)
( Lídia García, Alba López, Judit Carmona, Aaron Olmedo)


OPINIÓ PERSONAL DE “LLEGIM MEDI EN PARELLA” 4t A
M’ha agradat fer aquest treball amb l’Eli per parelles perquè m’agrada ensenyar i he tingut l’oportunitat de fer-ho. També m’ha agradat perquè l’Andrea és amiga meva i ho faig amb ella.
LÍDIA

M’ha agradat fer aquest treball amb l’Eli per parelles.
SANDRA

Els temes que hem treballat fent medi en parella són: “El treball” i “el nostre passat llunyà”. D’aquesta manera hem millorat escrivint i llegint. Hem fet aquesta activitat treballant en parella i col•laborant. Tot i així, l’Eli ens ha ajudat una mica.
CRISTIAN

M’ha semblat molt bé fer aquest taller. Ha sigut molt interessant. He après moltes coses noves que no sabia.
LAURA

M’ha agradat molt perquè hem après moltes coses com llegir i escriure bé.
ÀLEX

Crec que és molt més divertit fer una assignatura amb una parella concreta que hem escollit, per nosaltres. És molt més interessant ja que som tutors i tutorats i aprenem junts. Les tècniques per saber comprendre un text són molt útils i a la llarga segur que ens serviran. En resum, m’ha agradat molt fer-ho.
LAURA

M’ha agradat aquesta activitat perquè hem après algunes coses. EL que me´s m’agrada d’aquesta activitat és que he après a llegir més ràpid i he après a tenir paciència.
LAILA

M’ha agradat molt el treball de parelles lectores, perquè ha estat molt divertit i a més he après a comprendre la lectura i a llegir molt.
ANÁS

M’ha agradat molt fer “Llegim medi en parella” amb l’Eli. El que menys m’ha agradat ha sigut quan havíem de resumir tot el text en una frase i el que més m’ha agradat ha estat quant havíem de llegir el tutor i el tutorat a la vegada i quan havíem de contestar les preguntes de comprensió del text.
JUDIT

La meva opinió és que aquests dilluns m’ha semblat una bona idea i també m’ha semblat que les activitats estaven bé. Però a mi el que no m’ha agradat era quan el tutorat llegia.
JOAN

Penso que ha estat bé perquè tant el tutor com el tutorat hem après a llegir bé, perquè l’Eli ens ha ensenyar tècniques per endevinar el text. I m’ho passat molt bé!
ADRIÀ

L’activitat m’ha agradat molt. El tema que més m’ha agradat ha sigut el nostre passat recent.
PAULA

Hem après a: comprendre la lectura, llegir millor, les coses del llibre, treballar en grup.. Hem fet els temes següents: El nostre passat llunyà, El treball
CLAUDIA I MIXI

Hem après: a treballar en grup, diferents èpoques: prehistòria, romans..., els treballs, a buscar paraules al diccionari, a fer fitxes de comprensió M’ha agradat molt
ÀLEX


QUÈ HEM APRÈS FENT “LLEGIM MEDI EN PARELLA”? 4t B
Aquest curs ha vingut l’Eli que ens ha fet una nova classe: “Llegim medi en parella”. Primer ens va fer aprendre coses de “El nostre passat llunyà”. Aleshores vam aprendre les etapes de la història i la prehistòria. Les etapes de la prehistòria són: el paleolític, el neolític i l’edat dels metalls Les etapes de la història són: l’Edat Antiga, l’Edat Mitjana, l’Edat Moderna i l’Edat Contemporània. També hem après coses sobre el treball. El treball es pot classificar en tres sectors: primari, secundari i terciari. Dins el sector primari hi ha: l’agricultura, la ramaderia i pesca. Dins el sector secundari hi ha: l’artesania, la construcció, la mineria i la indústria. Dins el sector terciari hi ha: el turisme, el transport i el comerç.
ORIOL

Hem après moltes coses. Algunes d’elles són: llegir amb parella i buscar informació en un text També hem après coses sobre: la prehistòria, els romans, l’època medieval, l’edat moderna i la ciutat industrial Finalment també hem treballat: la població ocupada i no ocupada, la població activa i no activa, el sector primari, secundari i terciari.
LAURA I CARLA

Durant el curs hem fet medi amb parelles, amb l’Eli. Hem après com eren els nostres avantpassats: la prehistòria, els romans, l’època medieval, l’edat moderna i la ciutat industrial. També hem après coses sobre el treball. Per últim, també hem après a treballar en grup, compartint opinions i tenint paciència.
MIREIA I CELIA

L’Eli ens ha ensenyat moltes coses a “llegim medi en parella”. I ara direm alguns dels temes que hem llegit i ens han agradat més. Els romans: Hem après que les ciutats romanes eren uns pobles precedents d’Itàlia. Hi havia cases luxoses però la majoria vivien en pisos dels edificis. També hi havia: teatres, amfiteatres, circs, temples i arcs de triomf. L’edat moderna: Fa més de 500 anys es va produir a Europa un canvi econòmic i cultural que va ser el començament d’aquesta època. Cristòfol Colom va fer un gran descobriment.
JÚLIA I CARLA

Hem fet molts temes, per exemples: la prehistòria, els romans, l’època medieval, els grans descobriments... Ens ha agradat molt fer aquesta activitat. Hem après: els oficis, mirar cada sector, què és la població activa i la població no activa...
LEYRE I ANDRÉS

Aquestes activitats, a part d’ensenyar-nos coses del medi ambient, també ens ha ensenyat a treballar en parella de forma adequada. Hem après coses que no sabíem i que han millorat el nostre coneixement, com per exemple: La Preshistòria, els Romans (o edat antiga), l’Edat Mitjana, l’Edat Moderna i l’Edat Contemporània En algunes fitxes han sortit els números romans i, com que a matemàtiques els vam treballar, els hem repassat. També hem fet fitxes sobre el treball: Hem après que la població activa es classifica en població activa ocupada i en població activa no ocupada. I també hem après que els estudiants, les mestresses de casa i els jubilats són població no activa. També hem après els diferents sectors: Sector primari: agricultura, ramaderia i pesca Sector secundari: mineria, indústria, construcció Sector terciari: comerç, turisme, transport i serveis Ens ha agradat moltíssim!
ROSER I AITOR

Comentaris

Laura Sagués ha dit…
Hola!!
Sí,el taller de llegim medi en parella va ser molt divertit ens ho vam passar molt bé.Aquests escrits els vem fer en forma de redacció.L'Eli ens anava donant fitxes per repassar que podiem consulatar al llibre.Aquesta prova que vam fer no era molt complicada hi havien 2 fulls un per 2 cares i un per només una cara.

Adéu i......
Espero que l'Eli pugui ser mestra!!!!

Laura
ELI ha dit…
GRÀCIES A VOSALTRES!

TANT MESTRES COM ALUMNES HEU FET QUE EM SENTÍS COM A CASA.

AMB VOSALTRES HE POGUT APRENDRE I TAMBÉ PASSAR-HO MOLT BÉ!

HA ESTAT UN PLAER!

FINS AVIAT!
Houda 4TB ha dit…
Holaa.
Ami m'ha encantat fer cada divendres medi en parella. La meva parella era la Tania que també ha aprés molt!
Bueno eli espero que ens vinguis a veure i que mai t'olvidareeeeeem!!!!!