Un escorpí a la classe

A les classes de 3r estem treballant els animals i la seva gran classificació entre vertebrats i invertebrats. Ara mateix parlem dels invertebrats que s'agrupen en 3 gran grups: anèl.lids, mol.luscos i artròpodes. I dins del grup dels artròpodes hi ha 4 grans grups: insectes (el més nombrós), aràcnids, crustacis i miriàpodes.
Com a exemple dels aràcnids vam posar l'aranya i l'escorpí i la RALUCA (3A) ens va dir que el seu germà Cosmin tenia un escorpí a casa. Més tard el seu germà es va oferir a portar-nos-el i explicar-nos-en alguna cosa.
El COSMIN va venir i ens va explicar moltes coses dels escorpins. El que ens va ensenyar és de l'espècie Pandinus Imperator, ve de l'oest d'Àfrica i necessita viure en un entorn entre 22 i 28 graus de temperatura i amb una humitat del 80%, per això ha d'anar escalfant i remullant el terrari on viu perquè s'hi trobi bé. Menja grills, cucs i, de tant en tant, algún ratolí petit. Ens va explicar que no hi veu i es guia per les vibracions i la temperatura que capta del seu entorn. Aquest escorpí que ens va portar és d'una espècie que no té un verí mortal i que permet que la manipulin, però én general els escorpins són molt perillosos i tenen un verí que pot ser mortal o sigui que HEM D'ANAR ALERTA I NO TOCAR-LOS MAI.

Us deixem amb unes quantes fotos que vam fer d'aquella sessió i l'agraïment al Cosmin i la Raluca per haver-nos permès viure aquesta experiència.

Comentaris

Cosmin ha dit…
Ha salido muy currado,muy wapo y en las fotos vaya pinta de professor tengo.Muy guapa la explicación tambien.Si otro dia me necessitais con el escorpión o alguna cosa se lo podeis decir a la Raluca.Que vaya bien señores y en especial el señor profe.Saludos
Adrià Garcia ha dit…
Hola em dic Adrià,ma agrada molt al escurpiiii!
aaaadddeeeuuuu! siauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
alba portales ha dit…
Hola em dic alba portales ma encantat i ue vist molt intarasan i baix aprendre molt.grasies al Cosmin.el escorpi era molt guapo i va dir que era un verd pero selaba!un marunos molt fosc.bueno aaaaaaaaaaaaaaadeeeeuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ahlam ha dit…
hola!!!
soc l Ahlam m agradat molt el escorpi!!
Cosmin,el escorpi amb va agrada quan va pujar al a teva ma´.
Nuria ha dit…
Hola soc la Nuria cardona i managradat mlol ave tingut la escurpi a clase.
Paula ha dit…
Hola soc la Paula
m´agradat molt el escorpi par que
mai abia bist mai un tan aprop.
Anna Caballero ha dit…
Hola sóc l'Anna Caballero.
Les teves fotos m'han agradat molt
.
Roger cantisano ha dit…
Hola soc al Roger i ´m agra dat molt
las corpi adeusiau.
Marc ha dit…
Marc Bardají Rubiralta
Hola ami el escurpi em va agrada molt perque no n'havia vist mai un escurpi.Grasies per benir a la nostra escola Cosmin.
arnau martinez. ha dit…
Hola soc L´Arnau amb va agrada molt l´escorpi esperu ca al Cosmin cal torni a porta.
amanda sanz ha dit…
HOLA soc la AMANDA a mi em va agradar molt el escorpi pero em va fer una mica de por era vastant maco i baig apendre moltes coses sobre els escorpins.





adeuuuuuu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Toni llobet ha dit…
hola soc el Toni Llobet emba agradar molt escorpi.Tambe em va agradar molt com mangaba i com injectaba el seu veri.
claudia garriga ha dit…
Hola soc la Claudia i le escorpi em va agrada
claudia garriga ha dit…
Hola soc la Claudia i le escorpi em va agrada
Aiman ha dit…
Hola Sóc L´Aiman. A mi em va agrada molt l´escorpí.
Anònim ha dit…
Hola soc la Miriam i magradat molt escorpi al guna nena no liva agrada ha hi ens suva ensayar el Cosmin el garma de la Raluca i el escorpi es dega Pandinus Imperators vuenu fins un altre dia adeu.
laila ha dit…
Hola soc la Laila i ma agradat mol i ma fet una mica de po, el Cosmi ens a dit coses dels escorpi pandinus imperator.
Manu Carmona ha dit…
Hola soc el Manu i en va agradar molt esperu que ens vingui un altra cop.
fouad elmaci ha dit…
HOLA SOC AL FOUAD MACRATAT CEMACRATAT MOL
Gisela Torras ha dit…
Hola,hem dic Gisela hi m' agradat molt l'escorpi,el Cosmin ens va dir que l'escorpi era un Pandinus Imperator.
CARLOS RUIZ ha dit…
Ola soc el Carlos no vaig poder veural pero vaig veura las fotos hi mgrat molt adeu
albert fernandez ha dit…
hola socl'Albert i em va agradar molt l'escorpi qe va portar Cosmin,m' encantaria tenirne un a casa .
m'agraden mlt els escorpins,es un dels mus animals preferits.
sharlene garcia. ha dit…
Hola soc la sharlene garcia les fotos m'an agradat molt pero el principi em feia una miqueta de fastic pero despres ja m'agradava mes.Adeu.
toni vall ha dit…
Soc alt Toni i an va grda molt escurpi que creixi mes al pudrac purtarlu unaltra dagada purta al parinus imperato.
laura llado ha dit…
HOLA soc la Laura llado i el principi el escorpi em feia por pero despues em vaig acostumar. Wau jo tambe vull tenir un escorpi.
laia palacin ayllon ha dit…
ola em va semvlar molt divertit pero al prinsipi em feia una mica de por pero em va fer gracia el nom pa
GABRIEL PORCEL ha dit…
hola soc el Gabriel,em va agradar molt veure aquell escorpi,al principi
em feia cosa pero despres vaig pensar
que guay.Bueno adeuuuuuuuuuuuuuu.
Ariadna ha dit…
Raluca soc l Ariadna digali al Cosmin que gracies per portan-se l escorpí
Miriam González ha dit…
Hola! M'ha agradat molt va ser divertit!
Adéu!!!!!