Educació per a la mobilitat amb el R.A.C.C.

El dijous 17 de març va venir a les classes de 3r, l'Albert, un noi de la Fundació R.A.C.C. a fer-nos una xerrada sobre l'educació per a la mobilitat.
En primer lloc ens va passar una petita pel.lícula que parlava de l'evolució de la mobilitat i els mitjans de transport amb referències als diferents tipus de contaminació que poden provocar els vehicles, les causes dels accidents i les mesures de seguretat per evitar-los, el comportament cívic, etc.
Després vam fer una xerrada intercanviant opinions i dubtes sobre aquests temes i després ens vam dividir en quatre equips amb petos de colors diferents. Aquests 4 grups vam anar contestant unes preguntes sobre tot el que havíem parlat i vam aconseguir uns enigmes que, al final de tot havíem de resoldre.

Un cop vam desxifrar els enigmes vam poder llegir uns missatges que resumien tot el que havíem après:

1.- Des de sempre les persones ens hem hagut de posar d'acord per moure'ns. Ho hem fet perquè els nostres desplaçaments siguin segurs, però el nostre comportament correcte o incorrecte influeix en la seguretat. M'he de desplaçar correctament per la meva seguretat i la dels altres.

2.- Cal que ens desplacem de la manera més respectuosa amb el medi ambient, com anar caminant, amb bicicleta, amb transport públic o compartint el cotxe. Així reduirem la contaminació acústica, atmosfèrica i lumínica i, per tant, contribuirem a la conservació del medi ambient.

3.- Mentre em desplaço he de pensar en la meva seguretat i la dels altres. Per això porto el casc quan vaig amb bicicleta i utilitzo el carril bici. Travesso els carrers pel pas de vianants quan el semàfor està verd. I quan vaig amb cotxe utilitzo el cinturó i, si em cal, la cadireta o alçador.

4.- Les persones tenim moltes maneres de moure'ns que han anat canviant. Hem fet servir els animals, la bicicleta, el tren, el cotxe o l'avió. Cada mitjà de transport té uns avantatges, però també uns inconvenients. Per tant, hem de triar el mitjà de transport més adequat a cada desplaçament.

Finalment ens van repartir uns fulletons amb informació i consells sobre seguretat: el cinturó, l'airbag, el reposacaps...

Va ser una sessió molt instructiva i interessant. Ens ho vam passar molt bé i vam aprendre moltes coses que esperem aplicar en la vida diària.

Comentaris

nuria cardona ha dit…
amb ba agrada la bisita que ens ba fer Albert adeu!!!!
Albert Fernàndez ha dit…
hola soc l'Albert i em va encantar el joc dels petos i sobres,adeu!
amanda sanz ha dit…
Hola soc l' Amanda ami em va agradar molt el joc dels petos era molt divertit , el que va explicar era molt interesant i vaig aprendre moltes cosses.


adeuuuu!!!
Nuria Cardona ha dit…
Hola am dic Nuria amb ba agrada el joc que bem fer am l' albert i tambe l'explicasio que ens ba fer i espero que torni a beni adeu!!!
arnau martinez. ha dit…
Ola amb dic Arnau i amb va agradar molt al joc que vem fer amb va agrada molt vaig puder fer una cosa que i haviavb al sobre adeu.
Anònim ha dit…
Hola soc la claudia em ba agrada molt el joc dels petos adeu¡
AIMAN ha dit…
Amba grada molt al joc dal racc.I tambe amba agrada que as bingut al aclase.
Paula ha dit…
Hola soc la Paula.
A mi amb ba agradar molt la bisita de l`Albert i sobratot el joc dels petos, adeu!!!
Toni llobet ha dit…
Hola sóc el toni quan va venir l'albert ens va ensenyar moltes coses sobre els acsidents,la contaminasio etc.Tambe em va agradar molt el joc dels paripetos i sobretot
els anigmes.
alba portales ha dit…
hola soc l'Alba Portales.em va agradar malt el joc dels petos i
les preguntes i es clar tamber els
sobres. Quan vaig aribar a casa li vaig esplicar alsmeus pares !bueno fins un altre!espero que bingi els altres anys !adeu!
Anna Caballero ha dit…
Hola sóc l'Anna Caballero.Quan va beir l'Albertm'ho vaig passar molt bé,ens va ensenyar moltes coses.Quan vam comensar a fer un joc dels anigmes
Roger Cantisano Bosh ha dit…
Hola soc el Roger cantisano.i em va agradar jugar al joc i ficarma als
petos i obrir els sobres adeu
Marc Bardají Rubiralta ha dit…
Hola a mi le bisita de l´Albert em va agradar molt i el joc dels petos tambe,adeu!!!
Adrià Garcia ha dit…
Hola soc el Adrià.em va agradar molt.I tambéel joc del Racc .Que era dels petos i les cartes.Adeu!!!.
hanane ha dit…
jo m´agrada molt vaig aprendre
moltes coses i els i vaig ensenyar-lis
els pares i els meus germans.
Damián ha dit…
Quan ba vindra l´Albert tots els jocs que bam fer eran super guaaaaaaaaaaais!!!!!!!!!!!!.
deborah ha dit…
Al que mes amb ba agradar ba ser als sobres i als petos i an al video baix apendre moltes coses
NISSRINE ha dit…
HOLA SOC LA NISSRINE JO MAGRADA
MOLT FUTOS DE RACC
brisa ha dit…
hola soc la Brisa i em va agradar molt la visita de l'Albert vaig aprendre moltes coses i va ser molt divertit.Jo no sabia que els cotxes contaminin tan i a partir d'ara anire caminant al col.legi
YASMIN ha dit…
EM VA AGRADAR EL JOC DEL PETO I AM BAIG DIBERTIR MOLT I VAIG APRENDRE MOLTISSIMES COSES. ADEU.
Adria ha dit…
L´Albert es molt simpatic i ens va explica els mitjans de transport lu que amb va agradar mes es els jocs de les preguntes i va ser molt guuuuuuuuuuuuuuuuuuai.
MAHDI ALLAG ha dit…
L´Albert ens va explicar els mitjans de transport i mes ens va explicar el RACC i despres vam jugar a uns jocs i era molt Guaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai!
Lorena ha dit…
Em vaig divertir molt i vaig aprendre moltes coses i em va agradar molt el joc del peto
ainhoa ha dit…
Hola Albert, jo m'ho he passat bomba i tambe li vaij dir als meus pares perque era molt, molt, molt divertit i gracies per ensenyar-nos els tipus de contaminacións perque jo nomes sabia una i a mi em va agradar molt i si tornes a venir no portes camises tans grans perque si no m'aniran molt grans.
Sergi ha dit…
hola hem dic Sergi hem va hagradar el
joc dels petos i els vaig esplicar als meus pares que va ser molt divertit cuant vavenir l'Albert.
Mireia ha dit…
Hola, soc la Mireia, i el video del R.A.C.C va se molt divertit,també em va agradar el joc dels petos i vaig aprendre moltes coses i apartir d'ara anire al col·legi caminant.
Queralt ha dit…
Em va agradar moltisim als enigmes eren impressionants sobretot els petos el meu color era al blue que ho pilleu ja? Bueno i també vam parlar
de la contaminació acustica i la contaminació lluminica a i no us
oblideu que va venir l'Albert i el meu pare també es diu Albert i també de que el cinturo no pot anar al coll perque et podria ofegar. I si no el portes el cinturó ben posat et podrias sortir volant fffiiuu buenu m'estic cansant ia manembla que ia estic aaaddeeu!.
fin.
sharlene garcia. ha dit…
Hola soc la sharlene m'a agradat molt el que ens a esplicat l'Albert, tambe m'a agradat molt el joc pero lo que no em va agrada va ser que va repartir sobres a nomes 5 o 6 persones pero m'o vaig pasar bé.Adeu!
Gisela Torras ha dit…
Hola,hem dic Gisela i l' activitat del racc hem va agradar molt sobretot el joc.Adeu!
Manu Carmona ha dit…
Hola sóc el Manu i em va agradar molt el RACC i baic adivinar una pregunta.
Laila ha dit…
Hola sóc la laila, el Albert ens ha esplicat moltes coses i tanbe del RACC, em fet jocs ,ens ha preguntat coses.
GABRIEL PORCEL ha dit…
hola sóc el Gabriel i em va agradar molt lo del RACC.
CARLOS RUIZ ha dit…
Hola soc el Carlos i m'agradat molt el joc del racc hi he aconseguit escriure el missatge !
toni vall ha dit…
hola soc el Toni m'ha agradat molt voldria fer-ho un altra cop un altra vegada m'ha agradat molt adeu siau.
Miriam Gonzalez ha dit…
Hola sòc la Miriam i m'ha agradat molt quan teniam que desxifrar el codi i espero que torni l'albert adeu.
LAURA LLADO ha dit…
HOLA sóc la laura i els jocs em van agrada molt. i totes les coses que va dir l'albert eran molt interesants.
GABRIEL PORCEL ha dit…
HOLA sóc el Gabriel i em va agradar moltissim els jocs del peto i vaig apendre moltes coses
laia palacin ha dit…
Hola hem dic Laia i hem va agradar molt pero no va ser just que li donesin a 4 i als altres no adeu !
Ahlam ha dit…
hola!
soc lAhlam em va agrada el joc dels petos una pregunta Albert es obligatori posar la cadireta?