La cançó dels 5 sentits

Ja fa molts anys, l'Eladi es va inventar la cançó dels 5 sentits, quan els alumnes de parvulari participaven al projecte "Sàlix i els sentits". La cançó va fer fortuna i l'hem cantada moltes i moltes vegades.
Ara mateix els alumnes de 3r estem treballant els sentits a Coneixement del Medi i molt dies l'acabem cantant (sencera o un trosset). Si voleu escoltar-la, cantar-la o ensenyar-la als de casa, aquí teniu la lletra i l'arxiu de so.
Esperem que us agradi:



ELS CINC SENTITS (Eladi Martínez)

Vista, oïda, olfacte, gust i tacte,
fem un tracte:
cinc sentits per viure i ser feliç.


Les pessigolles, el fred i la calor,
un totxo és dur i en canvi és tou el cotó,
però, si amb les mans els toco, endevinaré
la seva forma, mida, pes i com són.
Fins i tot amb els ulls embenats,
amb el tacte ho puc endevinar
i encara tinc quatre sentits esperant....
. . . . .
La bona música i el lloc d’on ve un crit,
quin animal s’està acostant o l’aigua del riu.
Amb les orelles sóc capaç de sentir
sons i sorolls que van per l’aire viatjant.
Fins i tot amb els ulls embenats,
amb l’oïda ho puc endevinar
i encara tinc quatre sentits esperant....
. . . . .
Si està salat com tota l’aigua del mar,
si és àcid com la llimona o és dolç i bo.
Tasto una cosa i és la llengua qui em diu
el gust que té i si pot agradar-me molt.
Fins i tot amb els ulls embenats,
amb el gust ho puc endevinar
i encara tinc quatre sentits esperant....
. . . . .
Si s’ha fet caca el meu germà petitó,
si per dinar hi ha macarrons i pollastre a l’ast,
olor de roses o pudor de peus bruts,
amb el meu nas ho descobreixo, segur.
Fins i tot amb els ulls embenats,
amb l’olfacte ho puc endevinar
i encara tinc quatre sentits esperant....
. . . . .
Si em trec la bena i, poc a poc, obro els ulls,
de cop i volta torno a veure tots els colors
i que bonica és una posta de sol,
la lluna, l’arc de Sant Martí i els estels.
Sense els ulls embenats és millor
amb la vista puc gaudir de tot:
tinc cinc sentits per viure i ser feliç.

Vista, oïda, olfacte, gust i tacte,
fem un tracte:
cinc sentits per viure i ser feliç.

Comentaris

Maria ha dit…
M'agrada molt la canço es macquisimas
adeu.
IVETZ ha dit…
HOLA SOC LA IVET MAGRADA MOLT LA CANÇO CANTAS MOLT VE ADEU
Abril Bosch 3-b ha dit…
Ala!!! m encanta aquesta canço Eladi no sabia que l avies escrit tu!!!!!!!
Paula sedano luna 3b ha dit…
hola m'encanta molt cada dia l'esclto moltissim es super chula no sabia que ta las imventat tu cantas molt be tens moltes bones idees adeuuuuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sara Molero ha dit…
aquesta canço es maquisima no savia que l' Eladi tenia tanta imaginasio i m' encanta tenir a l' Eladi de profesor a 3rb adeuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!
Alba martin ha dit…
Estas fet un bon cantant^¿per quant un cd amb totes las teves cançons?
marcel ruiz 3rA ha dit…
La cançó a sigut molt guai, lie ensenyat a el meu germà< no tindries de ser cantant<