Dissecció d'un ull de xai

Ja us vam dir que els de 3r ens estàvem dedicant molt a fons a l'estudi dels 5 sentits i, sobretot, al de la vista. Doncs ens va sorgir la possibilitat de fer la dissecció d'un ull de xai per poder veure en realitat com eren les diferents parts de l'ull que estàvem estudiant.
Quan ho vam proposar a la classe uns van dir:
- Uecs!! Quin fàstic!
I els altres van dir:
- Síííí´!! Visca!

Finalment el divendres 18 de gener vam tenir-ho tot a punt i vam procedir a fer el muntatge. Vam dir que si algú no volia veure-ho podia quedar-se al seu lloc, però... tothom va anar a la "taula d'operacions".
A continuació explicarem el procés. SI ALGÚ CREU QUE NO HO PODRÀ RESISTIR QUE NO SEGUEIXI LLEGINT...
Vam observar les parts externes de l'ull: l'escleròtica, la còrnia, l'iris i els músculs. Llavors vam clavar-hi el ganivet i va sortir tot un líquid gelatinós que hi ha dintre del globus ocular, barrejat amb una mena de tinta negra. Vam anar fent gran el tall fins que vam trobar el cristal.lí, una mena de petita lupa que vam posar sobre les lletres d'un diari per comprovar que les ampliava. També vam intuir la retina. Tothom qui va voler va poder observar i tocar-ho tot i la gran majoria van acabar molt satisfets d'haver fet l'experiment.
Us deixem amb un recull d'imatges de l'experiment NO APTES PER ALS QUE SIGUIN MOLT SENSIBLES A LA CARN CRUA...

Comentaris

Jordi Hernandez Soler ha dit…
M ha agradat mol veura un ull de xai per dintre pero ma fet una mica de asco. Jordi
Abril Bosch 3-b ha dit…
Hola Carme m'ha encantat el progecte de l'ull de xai!!!!!!!!!.
Anònim ha dit…
No us a donat por beure aixor de beritat, a mi en les fotos si.
Martí 3A ha dit…

M'ha agradat molt la disecció d'un ull de xai. M'ha donat una mica de fàtic i de repelus, però en general m'ha agradat molt.
Biel Altimira ha dit…
Va ser molt interesant,pero tambe va fer una mica de engunia.
Arnau Torras Sierra ha dit…
El tema de l'ull de xai fa molta angúnia i una mica de fàstic. Però m'agradaria fer-lo perquè és molt interessant.
Roger Ayala ha dit…
Hola,els ulls fan una mica de
fàstic però em sembla divertit i
curiós.
Edgar ha dit…
Em va agrada molt l' explicacio de l'Albert va ser molt interessant. Em va agradar molt¡¡¡