Xerrada d'Albert Solé

El dilluns 28 de gener hem tingut la sort de gaudir d'una interessantíssima xerrada de l'Albert Solé, professor de suport del CREDV (Centre de Recursos Educatius per Discapacitats Visuals) que treballa amb alumnes amb problemes visuals.
Durant la sessió hem repassat les diferents parts de l'ull que havíem estudiat a classe a través d'una maqueta que es podia anar desmuntant per descobrir totes les parts. I hem après coses molt interessants:
D'una banda hem descobert com tenim uns músculs que ens permeten dilatar o contraure el cristal.lí per poder enfocar amb 2 senzills exercicis:
  • Posar un dit dret davant dels ulls amb el braç estirat. Si mirem cap a alguna cosa que estigui lluny, veurem 2 dits, però si mirem el dit només en veurem 1.
  • Ajuntar els dits índexs de les dues mans davant dels ulls i mirar cap a alguna cosa que estigui lluny. Semblarà que un petit dit ha aparegut entremig i si separem els dits aquest "tercer dit" s'anirà fent petit. En canvi si mirem directament els dits els veurem normalment.
Després hem parlat de les diferències entre els ulls dels animals herbívors i els carnívors. Els carnívors els tenen al davant de la cara (com les persones) i els herbívors els tenen als costats. Tenir-los als costats el permet poder tenir més camp visual i veure si els ataquen per darrera. En canvi tenir-los al davant ens permet que tots dos ulls enfoquin el mateix punt i ens donin una imatge en 3D, de manera que podem percebre millor la situació en l'espai.
Exercici:
  • Agafem un retolador amb tapa. El destapem i el tapem davant dels ulls amb els braços estirats. Després intentem fer el mateix amb un ull tapat i veurem que ens costa molt més perquè mirant només amb un ull perdem la percepció de la tridimensionalitat de l'espai.
També hem aprofitat per parlar dels casos de 2 companys que tenen algun problema visual.
L'Adrià de 3B té glaucoma i això vol dir que té la pressió de l'humor aquós massa alta. Això li impedeix poder veure-hi amb claredat de lluny i per això a vegades s'ha d'acostar més a la pissarra. També l'enlluerna molt la claror.
El Jon de 3B té un grau de daltonisme. Això és perquè alguns dels cons de la seva retina tenen una alteració i li fa confondre alguns colors. Per això a vegades quan ha de pintar un dibuix necessita que li confirmem si ha agafat el color adequat.

Finalment hem acabat amb un parell de curiositats:
  • Si mirem fixament durant 30 segons una bandera del Regne Unit i immediatament mirem un paper blanc, ens apareixerà la il.lusió de la bandera però amb els colors complementaris. Proveu-ho:
  • En un paper dibuixem una creu i a uns 4 dits de distància un punt. Ho posem davant dels ulls amb els braços estirats i tanquem l'ull que estigui davant de la creu. Llavors amb l'ull que tenim obert mirem fixament la creu i anem acostant lentament el paper als ulls. Hi haurà un moment en que el punt desapareixerà, però si seguim acostant el paper tornarà a aparèixer. El moment en que ha desaparegut és perquè el reflex del punt a la retina ha passat per sobre del punt on tenim el nervi òptic.

 Una sessió molt interessant de la que us deixem unes imatges de record.
MOLTES GRÀCIES, ALBERT!!

Comentaris

Roger Ayala ha dit…
L'Albert Solé va fer una molt
bona explicació. He provat això
de les banderes i el full m'ha
semblat divertit.És molt curiós.
Monica Sagues ha dit…
Hola! Jo no estava a aquella clesse pero segur que era molt interersant
Biel Altimira ha dit…
Va ser molt interesant l'ull que va desmontar,els experiments... ha sigut una xerrada molt divertida.
Anna Navarro Peris ha dit…
Em va agrada molt lo que va explicar.
Lo que mes m'ha agradat era la maqueta de l'ull ...
Anna Navarro Peris ha dit…
Em va agrada molt lo que va explicar.
Lo que mes m'ha agradat era la maqueta de l'ull ...
Nuria dominguez ha dit…
Em va agradar l'explicació de L'Albert Sole, em va interessar molt!!!!
Nuria dominguez ha dit…
Em va agradar l'explicació de L'Albert Sole, em va interessar molt!!!!
Jana Prat Garcia ha dit…
Em va agradar molt,lo que em va agradar mes va ser els jocs, en vaig probar un a casa ,el de la creu i el punt.
Al començament tambe em va agradar la maqueta de l'ull

Va ser molt interessant!!!
Andrea Gonzalez ha dit…
A mi em va agradar molt l'ull per dintre, era molt guatxi i el paper on estava el punt i la creu me'l vaig posar lluny i el punt va desapareixer. Adeu.
Mia Taylor ha dit…
Hola! Em va agrada molt la xerrada.
Ens va expicar moltes coses que no sabiem. Lo que mes em va agradar va ser ajuntar els dos dits indexs mirant a una cosa que estigues lluny i veiem un dit al mig que semblava una salsitxa...
Guillem Sierra ha dit…
Amb l'Albert he apres coses noves: he apres per que alguns animals tenen els ulls al davant o al costat, algunes parts de l'ull etc...va ser una xerrada llarguissima pero valia la pena. Gracies Albert!!!!!!!
Neil Pérez ha dit…
Moltes gracies, Albert. Els experiments m'han agradat molt, per exemple: El del punt era que t'anaves acostant el paper i en un punt el punt desapareix.
MARCEL RUIZ ha dit…
Lo de l'Albert m'ha agradat molt espero que ho tornem a fer a 4t i m'estudiare molt l'ull i quan haviem
fet lo de la creu i el punt.
Lo de la bandera no m'havia sortit
pero ho fare totes les vegades que
faci falta. Adeu i gracies Albert
adeu!!!!!!!!!
Almustafa Achemir ha dit…
M'ha agradat i és molt interessant. Fa trucs i ensenya coses qeu no sabíem.
IBTISSAM ALLA ha dit…
M'ha agradat molt la xerrada de L'Albert.Ens ha explicat moltissimes coses molt interessants i em va agradar moltissim.
Gerard navaro gonzalez ha dit…
A mi m'ha agradat molt l'exercici de posar els dits a davant i mirar una altra cosa des de lluny i sortia una salsitxa de frankfurt.
Uriel ha dit…
Va ser molt interessant el que ens va explicar l'Albert i m'ho vaig passar molt bé.
Alex Bravo Peña ha dit…
M'ha agradat moltissim la xerrada de l'Albert Solé, l'exercici de la salsitxa i de la bandera .
Sara Molero ha dit…
Va ser molt interessant i molt xulo a mi em va cridar molt l'atencio les visions optiques que ens va ensenyar l'Albert, van ser fantastiques i m'ho vaig passar molt be.
min cabello ha dit…
Em va agradar molt quan vem provar de tapar-nos l'ull i mirar la creu i desapareixia el punt.Tambe quan va explicar lo del ull.
Isaac Contreras ha dit…
Em va agradar quan provavem lo de la creu i el punt, ens teniem que tapar l'ull esquerra despres teniem que allunyar el paper i veuras que el punt ha desaparegut.
Jon Clarence Ferrer ocón ha dit…
Ha sigut molt interessant i guai,i m'han agradat molt les coses que ens ha ensenyat. Gracies per tot Albert!!!
Aina Budia ha dit…
Va ser molt interessant quan ens va explicar lo de l'Adria, es a dir el glaucoma .Tambe em va agradar com va explicar lo del daltonisme.
Jo vaix provar de fer l'exercici de la creu i el punt i si que era veritat.Tambe vaig provar el exercici de la saltxixa.
Carles Porcel ha dit…
M'ha agradat molt quan vas explicar lu del JON i ADRIA I LA DE LA SALXIXA.
Ouiame Ayadim ha dit…
M`agradat molt i ens ha explicat moltes coses i m'ha agradat.
sergi benito ha dit…
Va ser molt interessant per que ens va explicar moltes coses que em van agradar.
Salma Kadri Tayebi ha dit…
M'ha agradat molt solament per veure per l'ordinador perque estava malalta
peró era molt interesant!!
Leif Delicado Torrento ha dit…
Hola, la xerrada de l'Albert va ser increible i va ser molt interessant. El que em va sorpendre molt va ser els experiments de primera el del punt que desapareixia i fer allo amb els dits, la salchicha. El punt desapareixia quan nomes et fixaves en la creu. Interesantisim m'agradaria fer aquesta xerrada cada dia. Em va agradar molt el del Jon que es daltonia i el de l'Adrià que te glaucoma adeuuuuuuuuuuuuuuuuu
Jordi Hernandez Soler ha dit…
Em va agradar molt i a mi em passa lo que li passa al Jon amb el color vermell i el marró
Martí Álvarez ha dit…
Em va agradar molt lo que havia dit l'Albert perque la majoria de lo que havia dit no ho sabia i els consells eren mol divertits.
mireia ha dit…
Em va agradar molt la maqueta de l'ull i tambe em va agradar molt lu que ens va explica del Jon i vaig provar a casa lu del . i la + va se super divartit. Quan em va fe sortir a tapar el tap del boli i em va costar una mica pero ho vaig aconseguir i em va encantar. Xupi
Lara Belmonte Pulido ha dit…
Queeee xulo!!!!!! A mi em van agradar molt els trucos, el de la bandera , el de el boli, el del punt i la creu...
M'agradaria tornar-ho a veureu.
VA SER GENIAL!!!!!!
Miriam Culebras Berjillo ha dit…
Em va agrada molt la maqueta de l'ull que ens va ensenyar.Van ser super guai els experiments que vem fer. El que mes m'ha agradat va ser mirar la bandera del Regne Unit i els altres tambe.
!!!!!!!!!!VA SE SURER GUAI!!!!!!!!!!
carla arnau ha dit…
Hola soc la Carla i vaig provar el experiment de la bandera i em van sortir els colors blau i groc.I també va ser fascinant el truc del punt i ls creu.El que em va fer mes gracia va ser el dels dits que et surt un dit entre els index.M'ha agradat molt!!!
Jara Clemente ha dit…
Em va agradar molt quan ens va ensenyar la maqueta de l'ull va explicar coses mol interesants de l'ull. I ens va explicar on estava el nervi optic, el cristal·li...I quan ens va deixar un paper amb una creu i una rodona i tancavem un ull miravem la creu i la rodona desapareixia. I ens va explicar que miravem 30 segons a una bandera anglesa i veiem els colors contraris en un paper.
Sergi Fargas Bacardit ha dit…
Em va agradar molt quan vem mirar la bandera d'Anglatera 30 segons i quan vem mirar a un paper blanc i ens va sortir la creu blau cel
Paula SEd ha dit…
Hola m'agrada ,moltissim l'o que ens va explicar l'Albert Soler i els exercicis que vem fer. A mi la bandera del regne unit no em sortia pero lo de la creu i el punt si que em sortia .E apres moltes coses gracies al Albert Soler i gracies a la carme que ens ensenya molt tambe.
Joan Diaz ha dit…
Em va agrada molt lo que vem fer amb els dits .I lo de la bandera de Anglaterra.I lo del punt i lo de l'estrella.
Joel Hernandez ha dit…
Em va agrada molt la xerrada del Albert Solé i els experimens.De la bandera,lu dels dits Adeuuuuuuuuuuuu.
Cèlia Castilla ha dit…
A mi em va agradar molt la xerrada perque va ser molt interessant. Vaig anar a casa vaig provar lo de la bandera i lo de la creu i lo del punt i va ser veritat adeuuuuuuuu!!!!!
Abril Bosch 3-B ha dit…
A mi em va agradar moltissim lo de la bandera d'Anglaterra perque quan ho deixaves de mirar es veia blau cel lo que abans es veia vermell.i vermell lo que abans es veia blau fort.Tambe em va agradar molt lo de l'estrella i el punt.Moltes gracies, Albert, gracies a tu he apres moltes coses mes.Adeuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!
Abril Bosch 3-B ha dit…
A mi em va agradar moltissim lo de la bandera d'Anglaterra perque quan ho deixaves de mirar es veia blau cel lo que abans es veia vermell.i vermell lo que abans es veia blau fort.Tambe em va agradar molt lo de l'estrella i el punt.Moltes gracies, Albert, gracies a tu he apres moltes coses mes.Adeuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!
Mario Vivancos ha dit…
Hola,em va agradar molt la xerrada d'Albert Solé,també em van agradar molt els experiments,WOW! I també el dit i la salsitxa. Haha que divertit,AADEUUUUUUUUU!!! XD
Stella Martin Medina ha dit…
Lo del punt que desapareixia ho vaig provar amb la tele i va funcionar. Em va agradar molt la xerrada de l'Albert Solé. Adeu
Marc Marianges ha dit…
Em va agradar molt l`explicació de l'Albert Solé.La bandera, la creu i el punt van ser els exercicis més divertits.

Adeuuuuuuuuuuuu!Fins una altra!
Biel Altimira ha dit…
va ser molt interesant aquesta xerrada.